FAQ

Veelgestelde vragen

Email 6 vragen
Met welke gegevens kan ik mijn email account instellen

Gebruik je je email account in een email programma zoals Outlook, Thunderbird of Mail? Dan heb je een aantal instellingen nodig om je mail correct te laten functioneren. Onderstaand tref je de juiste instellingen.

Gebruikersnaam: Je email adres
Wachtwoord: Wachtwoord behorende bij email adres

Inkomende mailserver: mail.ermeco.nl
Inkomende poort: 993

Uitgaande mailserver: smtp.ermeco.nl
Uitgaande poort: 587

Beveiliging: SSL
Authenticatie: Ja (met gebruikersnaam en wachtwoord)

Is je vraag beantwoord?
Beantwoord! 1 Niet beantwoord  
Bij 1 van 1 heeft dit antwoord geholpen.
Hoe kan ik gebruik maken van webmail

Onze webmail kun je altijd gebruiken en is erg handig wanneer je onderweg bent of wanneer je email account niet ingesteld is in een email programma. Je kunt inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord via deze link:

https://webmail.ermeco.nl

Is je vraag beantwoord?
Beantwoord!   Niet beantwoord  
Bij 0 van 0 heeft dit antwoord geholpen.
Kan er een vakantiebericht ingesteld worden?

Natuurlijk! Een vakantiebericht of kan er handig zijn om je klanten te laten weten dat een reactie tijdelijk langer kan duren dan normaal. Wanneer je ons het bericht stuurt met een start en einddatum stellen we het bericht graag (kosteloos) even voor je in.

Is je vraag beantwoord?
Beantwoord!   Niet beantwoord  
Bij 0 van 0 heeft dit antwoord geholpen.
Hoe kan ik mijn email wachtwoord veranderen

Wanneer je het huidige wachtwoord van je email account weet, kun je dit zelf eenvoudig wijzigen met de onderstaande link.
Email wachtwoord wijzigen.

Ben je het wachtwoord van je email kwijt dan kunnen wij dit opnieuw voor je instellen. Let er daarbij op dat wij vanwege de privacy wetgeving geen wachtwoorden opslaan en uitsluitend nieuwe wachtwoorden verstrekken.

Is je vraag beantwoord?
Beantwoord!   Niet beantwoord  
Bij 0 van 0 heeft dit antwoord geholpen.
Ik kan geen mail versturen of ontvangen

Je krijgt plotseling een melding te zien dat de (mail)server niet benaderbaar of geblokkeerd is en je kunt geen mails meer verzenden of ontvangen. Dit kan verschillende oorzaken hebben en is op te lossen door de volgende stappen door te lopen.

Controleer of je webmail kunt benaderen.

Kun je de webmail benaderen.

Wanneer je het standaard inlogscherm te zien krijgt werkt jouw mail zoals het hoort, maar is de account limiet bereikt. Op dit te verhelpen kun je inloggen en dien je de inhoud van je mailbox te verkleinen. Dit kan door mails te verwijderen of door lokaal op te slaan op je eigen computer.

Kun je de webmail niet benaderen?

Wanneer je geen inlog scherm te zien krijgt staat jouw IP adres in onze Firewall. Met deze beveiliging zorgen we ervoor dat niet iedereen ongeoorloofd toegang heeft tot onze mailserver. Het probleem is in dit geval eenvoudig op te lossen door ons je IP adres door te geven.

Om het gemakkelijk te maken kun je jouw IP adres hier opzoeken:
Wat is mijn IP adres

Is je vraag beantwoord?
Beantwoord!   Niet beantwoord  
Bij 0 van 0 heeft dit antwoord geholpen.
Hoe stel ik mijn Kopano email adres in?

Maak je gebruik van onze Kopano email service? Dan kun je jouw email account middels de onderstaande 7 stappen instellen.

  1. Ga naar je email programma en open de account instellingen
  2. Kies voor een nieuw account
  3. Selecteer de optie account handmatig instellen
  4. Kies vervolgens “Exchange ActiveSync” en klik op volgende
  5. Vul het email adres (gebruiker) en het wachtwoord in.
  6. Gebruik voor de mailserver “kopano.ermeco.nl”
  7. Klik tenslotte op opslaan, je account is klaar voor gebruik.
Is je vraag beantwoord?
Beantwoord!   Niet beantwoord  
Bij 0 van 0 heeft dit antwoord geholpen.
WordPress 4 vragen
WordPress geeft aan dat ik moet updaten

WordPress brengt met regelmaat nieuwe updates uit. Zodra deze beschikbaar zijn krijg je hiervan een melding in het dashboard en kun je deze automatisch laten uitvoeren. Let wel op dat je eerst een backup van je site maakt voordat je de installatie uitvoert. Het is namelijk altijd mogelijk dat de nieuwe versie niet compatible is met je thema of plugins.

Maak je gebruik van onze Premium WordPress hosting? Dan hoef je zelf geen updates uit te voeren, wij updaten in dat geval je website binnen enige tijd na de nieuwe update.

Is je vraag beantwoord?
Beantwoord!   Niet beantwoord  
Bij 0 van 0 heeft dit antwoord geholpen.
Moet ik zelf een backup maken va mijn WordPress site?

Nee, het is niet noodzakelijk om zelf backups te maken van je WordPress website. Ermeco maakt dagelijks backups van je files en database. Desondanks raden wel het aan om ook zelf backups te maken van je website. Op deze manier ben je namelijk altijd zelf in de gelegenheid om een backup terug te plaatsen.

BackupBuddy is een van de meest gebruikte WordPress backup plugins. Het geeft je de mogelijkheid om dagelijks, wekelijks of maandelijks backup opdrachten te plannen. Deze kun je vervolgens lokaal opslaan of in de cloud.

Is je vraag beantwoord?
Beantwoord!   Niet beantwoord  
Bij 0 van 0 heeft dit antwoord geholpen.
Hoe kan ik inloggen op mijn WordPress CMS?

Je kunt het WordPress CMS benaderen door achter je domeinnaam /wp-admin te typen. Maak je gebruik van onze Premium WordPress hosting met extra beveiliging? Dan heb je bij de oplevering een aparte inlog locatie ontvangen.

Is je vraag beantwoord?
Beantwoord!   Niet beantwoord  
Bij 0 van 0 heeft dit antwoord geholpen.
Er staan vreemde teksten in mijn WordPress site

Wanneer er vreemde teksten en links zichtbaar zijn in je WordPress website, is deze waarschijnlijk besmet. Het is belangrijk om dit zo snel mogelijk om te lossen. Dit kan bijvoorbeeld met de Wordfence Security plugin.

De Wordfence Security plugin scan je WordPress website en vergelijkt de bestanden met de originele installatie. Vervolgens ontvang je een rapportage van de verschillen. Deze rapportage moet je zelf nakijken en beoordelen of het om een hack gaat. Kun je dit zelf niet beoordelen of kun je de mogelijke infecties niet oplossen? Laat dit dan door een WordPress expert uitvoeren. Indien gewenst zijn we je hierbij graag van dienst met onze Premium WordPress service.

Is je vraag beantwoord?
Beantwoord!   Niet beantwoord  
Bij 0 van 0 heeft dit antwoord geholpen.
VoIP telefonie 2 vragen
Kan ik openingstijden instellen?

Met de module openingstijden kun je bepalen hoe en op welk tijdstip je bereikbaar wilt zijn en kan je de routering van een nummer aanpassen op basis van openingstijden. Ben je open van 08.00 uur tot 17.00 uur en wil je buiten kantooruren een voicemail afspelen zonder hieraan te denken? Of is er ‘s weekends een andere storingsmonteur dan op een werkdag? Met openingstijden stel je de bereikbaarheid snel en simpel in.

Openingsuren en openingsdagen

Vul de openingsuren in. De ingegeven uren gelden voor de aangevinkte dagen van de week – als een dag niet is aangevinkt dan gelden de ingegeven uren niet voor die dag.

Met het plusje kun je een openingstijdsgroep nog specifieker inrichten. Zo kun je bijvoorbeeld eerst instellen dat je open bent van 9.00 – 12.00 uur en van 13.00 – 17.00 uur in.

Openingsdagen-600.jpg

Periode

Er kan ook een periode ingevuld worden, bijvoorbeeld feestdagen of een vakantie. In onderstaande staan de kerstdagen en tweede Pinksterdag aangegeven als gesloten openingstijden. Let er wel op dat sommige feestdagen per jaar verschillen, zoals Pasen en Pinksteren.

PeriodeVakantiedagen-600.jpg

Tip: Feestdagen en openingstijden

De openingstijdsgroepen werken op basis van voorwaarden. Wanneer aan de tijdsgroep Feestdagen wordt voldaan (stap 1) dan krijgt de gebruiker de melding Feestdag te horen (stap 1.1) en gaat daarna naar de voicemail. Als niet aan de tijdsgroep wordt voldaan (stap 1.2) dan controleert het systeem de voorwaarden van de tijdsgroep Openingstijden (stap 1.3). Wanneer aan deze voorwaarden voldaan is dan krijgt de beller de melding Welkom te horen en vervolgens schakelt het systeem de beller door naar de belgroep. Voldoet de tijdsgroep niet aan de voorwaarden dan zal de beller de melding Gesloten te horen krijgen.

Met deze werkwijze kan op feestdagen het belplan simpel worden aangepast. Onder de module openingstijden hoef je alleen de juiste datum en tijd in te stellen. Eventueel een andere audio melding in het belplan zorgt ervoor dat per feestdag andere audio kan worden afgespeeld. Gebruik je één melding hoef je alleen de datum en tijd aan te passen in de module openingstijden. Deze werkwijze kun je oneindig doorvoeren om bijvoorbeeld op elk uur van de dag automatisch een andere storingsdienst medewerker bereikbaar te maken.

Openingstijden.png

Is je vraag beantwoord?
Beantwoord!   Niet beantwoord  
Bij 0 van 0 heeft dit antwoord geholpen.
Kan ik een out-of-office bericht laten horen?

Ja, het is mogelijk om een out-of-office of vakantie melding te laten horen. Dit kan met een paar eenvoudige stappen. Eerst maak je een melding aan en daarna gebruik je deze in het belplan.

Melding aanmaken

  • Klik in het hoofdmenu op Meldingen
  • Klik op Toevoegen en geef een naam voor de melding
  • Selecteer het juiste geluidsbestand en druk vervolgens op Opslaan
  • De maximale grootte van een melding is 5mb

Belplan wijzigen

  • Klik in het hoofdmenu op Belplan en selecteer het juiste telefoonnummer
  • Druk op de plus, er verschijnt een extra stap in beeld
  • Selecteer bij de zojuist toegevoegde stap Melding en kies vervolgens de juiste melding
  • Klik op Opslaan
  • De melding is nu ingesteld

Is je vraag beantwoord?
Beantwoord!   Niet beantwoord  
Bij 0 van 0 heeft dit antwoord geholpen.
We hebben je vraag helaas nog niet beantwoord.